Sunday, February 10, 2019

မိုးျပာဦးဉာဏနဲ႔စပ္လို႔(လင္းထက္ေဆြ)

0 comments
မိုးျပာဦးဉာဏ ေထာင္ကေနလြတ္လာတဲ့ အခါ သူ႔တပည္႔ သာဝကေတြ ကေတာ့ အေပ်ာ္ႀကီးေပ်ာ္ေနၾကသလို ဒီအေပၚမွာ စိုးရိမ္စိတ္ တင္းလင္းနဲ႔ သံသယမကင္းသူေတြလည္း ဆူညံဆူညံျဖစ္လာတာေတြ႔ရပါတယ္။ လူငယ္ပိုင္းေတြထဲက လူသားဝါဒီေတြ ဘာသာမဲ့ေတြ ဘာသာလြတ္ေတြကေတာ့ အေတြးအေခၚလြတ္လပ္ခြင့္အတြက္ အယူအျမင္ မတူကြဲျပားသူကို အားေပးေနၾကတာကို ေတြ႔ရတယ္။


ထံုးစံအတိုင္း ဘာသာေရးမႏူးမနပ္အခ်ိဳ႔ ကေတာ့ သာသနာႀကီးပ်က္စီးပါၿပီ ကယ္ေတာ္မူၾကပါဆိုတဲ့သံမ်ိဳးေတြ ဟစ္ေနၾကတယ္။ ကိုယ္ေတြက မေနႏိုင္လို႔ ဝင္ေဆြးေႏြးတဲ့အခါ မင္းကေရာ မိုးျပာလားဆိုၿပီး ရန္လုပ္ျပန္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ျမန္မာေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာဟာ အာဏာရွင္ေခတ္အဆက္အဆက္မွာ အေပၚစီးအသာစီးရထားခဲ့တာ အမွန္ပါ။ မ-ဆ-လေခတ္ န-ဝ-တေခတ္ေတြ မွာ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာဝင္အခ်ိဳ႔ဟာ နတ္ကိုးကြယ္သူေတြကို ေဝဖန္ ရႈတ္ခ်တယ္။ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာကို ေစာ္ကားခဲ့တယ္။ က်န္တဲ့ ခရစ္ယာန္ အစၥလာမ္ ဟိႏၵဴ စတဲ့ ဘာသာတရားေတြကိုလည္း အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ ဖိႏွိပ္ရႈတ္ခ်ခဲ့တာေတြ ရွိတယ္။ စာေပအေရးအသားေတြထဲမွာေရာ ေဟာတရားေတြထဲမွာပါ ဒါေတြကို ေတြ႔ျမင္ခဲ့ၾကရမွာပါ။ အဲဒီအခ်ိန္ကာလေတြတုန္းက မင္းအာဏာနဲ႔ အကာအကြယ္ယူထားလို႔ သူတို႔ဖက္က ေဝဖန္ခ်င္တိုင္းေဝဖန္လို႔ရေပမယ့္ ျပန္လည္ေခ်ပခြင့္ ေရးသားခြင့္ ေဟာေျပာခြင့္ ဆိုတာေတြ မရွိခဲ့ဘူးဆိုတာ အဲဒီေခတ္ေတြကို မီလိုက္တဲ့သူေတြအားလံုး အသိပါ။ ျမန္မာေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာအခ်င္းခ်င္းမွာေတာင္မွ ပင္မေရစီးအယူအဆေတြနဲ႔ မတူညီတဲ့သူေတြကိုဆိုရင္ အတင္းအၾကပ္ခံုရုံးတင္ဝိနိစၧယလုပ္ၿပီး အယူဝါဒကို စြန္႔လႊတ္ခိုင္းတာေတြ မစြန္႔လႊတ္ ရင္ ေထာင္ခ်မယ္တန္းခ်မယ္ဆိုတာေတြ ဓမၼစက္ကို အာဏာစက္နဲ႔ေထာက္ကူမယ္ဆိုၿပီး ဆရာဒကာ လက္ဝါးခ်င္းရိုက္ခဲ့ၾကတာေတြလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ မိုးျပာဦးဉာဏဟာ ျမန္မာေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာရဲ႔ေဘာင္အတြင္းက ေပၚေပါက္လာတာပဲျဖစ္တယ္။ အတြင္းစည္းထဲကေန ေဝဖန္သံုးသပ္မႈအေနနဲ႔ ထြက္ေပၚလာတာျဖစ္လို႔ သူ႔ကို အႀကိမ္ႀကိမ္ဖမ္းဆီးေထာင္ခ် အျပစ္ေပးခဲ့တယ္။ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြ ခံစားခဲ့ရတဲ့ ေထာင္ႏွစ္ထက္ေတာင္ ပိုလို႔ရွည္ၾကာစြာ ခံစားခဲ့ရပါတယ္။ အခု သူ႔ကို ဦးသိန္းစိန္အစိုးရဟာ တကယ္႔လြတ္ရက္မတိုင္ခင္ (၂) လေလာက္ပဲအလိုမွာ လြတ္ေပးခဲ့တယ္ဆိုတာဟာ တကယ့္ေစတနာမွန္လည္းျဖစ္ႏိုင္သလို အျခားရည္ရြယ္ခ်က္ေတြလည္း ရွိေကာင္းရွိမယ္။ ပုဒ္မ (၄ဝ၁)-က အရလႊတ္တယ္လို႔သိရေတာ့ တကယ္ ကြင္းလံုးကၽြတ္လႊတ္တာမ်ိဳးလည္းမဟုတ္ပဲ ျပစ္မႈေၾကြးက်န္နဲ႔ လြတ္ရသလို ျဖစ္ျပန္ ပါတယ္။

ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ သူလြတ္လာခဲ့ၿပီ။ သူ႔အယူအဆနဲ႔ သူ႔အစုအဖြဲ႔ရဲ႔အနာဂတ္ကို သူဆက္ၿပီးေတာ့ ပံုေဖာ္ရဦးမွာပါ။ ျမန္မာႏိုင္ငံေရးရဲ႔ အခင္းအက်င္းကလည္း ခ်က္ခ်င္းမဟုတ္ရင္ေတာင္ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေျပာင္းလည္းလို႔လာေနပါၿပီ။ ပိုၿပီး လြတ္လပ္တဲ့ တရားမွ်တတဲ့ ဖယ္ဒရယ္ဒီမိုကရက္တစ္ႏိုင္ငံေတာ္မ်ိဳးကို တည္ေဆာက္ၾကမယ္ဆိုရင္ ႏိုင္ငံသားေတြရဲ႔ ဘာသာေရးလြတ္လပ္ခြင့္နဲ႔ လြတ္လပ္စြာ ေရးသားထုတ္ေဝေျပာဆိုခြင့္ေတြကို တျဖည္းျဖည္းခ်င္း တိုးႁမွင့္ေဖာ္ေဆာသြားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မၾကာခင္ကာလေတြမွာ ျမန္မာ့ ဘာသာေရးရႈခင္းနဲ႔ စာေပရႈခင္းေတြမွာ ျမန္မာေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာမဟုတ္တဲ့ အျခားအျခားေသာဘာသာေရးစာေပေတြ အယူဝါဒေရးရာ စာေပေတြဟာ အၿပိဳင္းအရိုင္း ထြန္းေပၚလာၾကမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္လို႔ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တည္ေထာင္ထားတဲ့ ႀတိကာယစာေပရဲ႔ Vision/ Mission ေတြကလည္း ဒီလို ဘာသာေရးဗဟုယဥ္ေက်းမႈပတ္ဝန္းက်င္တစ္ခုကို ေဖာ္ေဆာင္သြားဖို႔ ပါပဲ။

အခု မိုးျပာဦးဉာဏ လြတ္ေျမာက္လာတာကို ဘာသာေရးဗဟုယဥ္ေက်းမႈပတ္ဝန္းက်င္တစ္ခုကို ေမွ်ာ္လင့္ယံုၾကည္တဲ့သူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ႀကိဳဆိုပါတယ္။ ဆရာေတာ္ က်န္းက်န္းမာမာနဲ႔ အသက္ရွည္ရွည္ေနၿပီး သူ႔အစုအမက္ကို သူကြပ္ကဲလို႔ ျခားနားတဲ့ဓမၼလမ္းေၾကာင္းတစ္ခုကို ေဖာ္ေဆာင္သင္ၾကားႏိုင္ပါေစလို႔လည္း ဆုေတာင္းတယ္။ ဒီလိုပဲ အျခားအျခားေသာ ဘာသာေရးဂိုဏ္းဂဏေပါင္းစံုကိုလည္း ျမန္မာ့ေျမေပၚမွာ အၿပိဳင္အဆိုင္ လြတ္လပ္စြာဖူးပြင့္ေစခ်င္ပါတယ္။ အခုဆိုရင္ ကရစ္ရွနအႏူႆတိအသင္းႀကီးကလည္း ဟိႏၵဴဘာသာျပန္႔ပြားေရးကို ေဆာင္ရြက္လာတာေတြ႔ရသလို အစၥလာမ္ဘာသာမွာလည္း ဆူဖီဓမၼအစဥ္အလာေတြ တက္ၾကြလာတာကိုျမင္ရတယ္။ ခရစ္ယာန္ဘာသာမွာ လည္း သန္႔ရွင္းေသာဝိညာဥ္ေတာ္လွဳပ္ရွားမႈနဲ႔ အျခား ဓမၼအသင္းေတြရဲ႔ ဘာသာေရးလွဳပ္ရွားမႈေတြ ႀကီးမားလာတာကို ျမင္ေတြ႔ၾကရမွာပါ။ အေရွ႔တိုင္း ဘာသာတရားေပါင္းစံုနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာအယူအဆကြဲ အမ်ိဳးမ်ိဳးကိုလည္း ေရးသားထုတ္ေဝလာၾကတာေတြ ေတြ႔ျမင္ေနရပါတယ္။ ဘာသာလြတ္ဂုရုႀကီးေတြျဖစ္တဲ့ ခရစ္ရွနာမုရ္တိနဲ႔ အိုရိႈးတို႔ဟာလည္း လူငယ္ထုအၾကားမွာ ေရပန္းစားစျပဳလာပါၿပီ။ ဒီလို ဘာသာေရးဗဟု ယဥ္ေက်းမႈပတ္ဝန္းက်င္တစ္ခု စတင္ အားယူျဖစ္ေပၚလာတာကို မရႈစိမ့္သူေတြလည္း ရွိေနပါတယ္။ ငါတို႔ ဘာသာေတာ႔ပ်က္ပါၿပီ၊ ငါတို႔လူေတြ တစ္ျခားဘက္ကိုပါကုန္ရင္ အခက္ပဲ၊ ဒါေတြကို ရန္သူလိုသေဘာထားၿပီး တားဆီးရမယ္လို႔ ျမင္လာသူေတြေတာင္ရွိပါတယ္။ အဲဒီလူေတြကို ဒီမိုကေရစီနဲ႔လူ႔အခြင့္အေရးရဲ႔ရန္သူေတြလို႔ ျမင္ပါတယ္။
လူတစ္ေယာက္ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ မိ္ရိုးဖလာေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာဝင္အေနနဲ႔ ေမြးဖြားႀကီးျပင္းခဲ့ရေပမဲ့ အဲဒီဘာသာနဲ႔ သူ႔ စိတ္အေနက ကိုက္ခ်င္မွကိုက္လိမ့္မယ္။ အဲဒီဘာသာရဲ႔တန္ဖိုးစနစ္ေတြနဲ႔ယံုၾကည္မႈေတြကို သူ႔ႏွလံုးသားက လက္ခံခ်င္မွ လက္ခံလိမ့္မယ္။ ဒီေတာ့ သူ႔ အႀကိဳက္ သူ႔ေရြးခ်ယ္မႈ သူ႔ေလ့လာမႈအရ သူႏွစ္သက္တဲ့ ဓမၼတစ္ခုကို သူေရြးခ်ယ္မွာပဲ။ အဲဒီေရြးခ်ယ္မႈဟာ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ဟိႏၵဴ ခရစ္ယာန္ အစၥလာမ္ဂ်ဴး ဆစ္ခ္ စတာေတြ ျဖစ္ခ်င္လည္းျဖစ္မယ္။ ဒါမွမဟုတ္ မိုးျပာ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ဘာကိုမွ မယံုၾကည္ေတာ့တဲ့ ဘာသာမဲ့ေတြလည္း ျဖစ္ႏိုင္တာပဲ။ ဒါကလူတိုင္းရဲ႔ ေမြးရာပါအခြင့္အေရးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို ငါတို႔ဘာသာကို မေရြးခ်ယ္လို႔ဆိုၿပီး မရႈတ္ခ်သင့္ဘူး။ ဘာသာတရားတစ္ခုရဲ႔အျမင္ကေနၾကည္႔ရင္ တျခားဘာသာတရားတစ္ခုဟာ အမွားျဖစ္ႏိုင္သလို အျပည္႔အဝမမွန္တဲ့ တစ္ဝက္အမွန္လည္း ျဖစ္ႏိုင္တာပဲ။ ဒါ သဘာဝပဲ။ ဒါကိုလက္ခံရင္ အျပန္အလွန္ေဝဖန္မႈေတြကိုလည္း လက္ခံႏိုင္ရမွာ ျဖစ္တယ္။

ဒီေနရာမွာ အေၾကာင္းအရာအယူအဆကိုေဝဖန္တာနဲ႔ အျမင္မတူတာနဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ေရးေစာ္ကားတိုက္ခိုက္တာနဲ႔ကို ခြဲျခားျမင္ဖို႔လိုပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာအယူအဆေတြကို ႀကိဳက္သလိုေဝဖန္လို႔ရေပမဲ့ ဗုဒၶရဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ကိုေတာ့ မေစာ္ကားသင့္ဘူး။ အလားတူပဲ ဟိႏၵဴ ခရစ္ယာန္ အစၥလာမ္ဂ်ဴး ဆစ္ခ္ စတဲ့ ဘာသာတရားေတြရဲ႔အယူအဆေတြကို ေဝဖန္ဆန္းစစ္ ေတြးေခၚတာေတြလုပ္သင့္ေပမယ့္ ဘာသာေရး အျမတ္တႏိုးထားတဲ့ေခါင္းေဆာင္ေတြကို မေထာ္မနန္း မေစာ္ကားသင့္ပါဘူး။ ဒါက လူယဥ္ေက်းနဲ႔လူယုတ္မာရဲ႔ စည္း ပါပဲ။ ဒီေတာ့ ေရွ႔ေလ်ာက္ ဒီလို အျပန္အလွန္ေဝဖန္ဆန္းစစ္မႈေတြကို ခံရတဲ့အခါ တစ္ဖက္အယူအဆကို မတုန္႔ျပန္ႏိုင္ပဲ လူကိုခ်တာမ်ိဳးေတြလုပ္ရင္ ေအာက္တန္းက်တဲ့လုပ္ရပ္လို႔ ျမင္ဖို႔လိုပါတယ္။ လူကို မေဝဖန္ပဲ အယူအဆကိုေဝဖန္တဲ့အခါမွာ ေဝဖန္တဲ့သူကို ပုဂၢိဳလ္ေရးနဲ႔ ျပန္တိုက္ခိုက္တာကလည္း အရွက္ကင္းမဲ့တဲ့လုပ္ရပ္လို႔ ဆိုရပါလိမ့္မယ္။

အခုေျပာဆိုေနၾကတာေတြမွာ မိုးျပာဦးဉာဏဟာ ေထရဝါဒသာသနာကို ဖ်က္တယ္။ ေထရဝါဒအတြက္ အႏၲရာယ္ရွိတယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ အဲဒါဟုတ္မွန္ေၾကာင္းသူရဲ႔ ေျပာဆိုခ်က္ေတြမွာလည္း ၾကားသိရၿပီးျဖစ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒါဟာ အရမ္းကိုထူးဆန္းၿပီး အလန္႔တၾကား ျဖစ္ရေလာက္တဲ့ကိစၥ မဟုတ္ဘူး။ ဘာလို႔လည္းဆိုေတာ့ ဘာသာတရားတစ္ခုရဲ႔အျမင္မွာ တစ္ျခားဘာသာတရားတစ္ခုကို အမွား (သို႔မဟုတ္) တစ္ဝက္အမွန္လို႔ပဲ ျမင္တတ္တာ သဘာဝျဖစ္လို႔ပါပဲ။ ဒႆနတစ္ခုရဲ႔အျမင္မွာ တစ္ျခားဒႆနတစ္ခုကို အမွား (သို႔မဟုတ္) တစ္ဝက္အမွန္ လို႔ပဲျမင္တတ္တာ သဘာဝ ျဖစ္လို႔ပါပဲ။

ခင္ဗ်ား ခရစ္ယာန္တစ္ေယာက္ဆိုရင္ ခရစ္ေတာ္၌သာကယ္တင္ျခင္းကိုရမယ္လို႔ မယံုၾကည္တဲ့သူေတြအားလံုး ကို မိစၧာဒိ႒ိေတြလို႔ ျမင္မွာပဲ။ ခင္ဗ်ား အစၥလာမ္ဘာသာဝင္တစ္ေယာက္ဆိုရင္ တမန္ေတာ္မိုဟာမက္ဟာ ဘုရားသခင္ရဲ႔ ေနာက္ဆံုးတမန္ေတာ္ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို မယံုၾကည္တဲ့သူေတြအားလံုးကို မိစၧာဒိ႒ိေတြလို႔ ျမင္မွာပဲ။ ခင္ဗ်ားက ဗုဒၶဘာသာဝင္တစ္ေယာက္ဆိုရင္ အတၱအရွိတရားကို လက္ခံတဲ့သူေတြ အနတၱ(သုညတ)တရားကို မယံုၾကည္တဲ့သူေတြအားလံုးကို မိစၧာဒိ႒ိေတြလို႔ ျမင္မွာပဲ။ ဒါက အလြန္ကို သဘာဝက်ပါတယ္။ ျဖစ္ရတဲ့ အေၾကာင္း ဆန္႔က်င္ဘက္အေတြးေတြဟာ အတူတကြ မရပ္တည္ႏိုင္ၾကလို႔ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ မိုးျပာတရားက ေထရဝါဒကိုဖ်က္တယ္လို႔ေျပာရင္ က်န္တဲ့ဘာသာတရားေတြကလည္း ဖ်က္ေနတယ္လို႔ ေျပာႏိုင္တာပါပဲ။

ဒါေပမဲ့ နည္းနည္းပိုၿပီးသေဘာထားႀကီးတဲ့ ဘာသာတရားေတြလည္း ရွိတယ္= ဒါေတြကေတာ့ ဟိႏၵဴဘာသာ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာ ဘဟာအီဘာသာ သီအိုဆိုဖီနဲ႔ ေကာင္းဒိုင္ဘာသာေတြပါပဲ။ အဲဒီဘာသာတရားေတြမွာေတာ့ အမွန္တရားရဲ႔ ဗဟုသေဘာေဆာင္မႈကို လက္ခံထားၿပီးေတာ့ အားလံုးသူ႔အတိုင္းအတာသူ မွန္ၾကတယ္၊ အက်ိဳးရွိၾကတယ္၊ ပကတိ အမွန္တရားႀကီးရဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ့ အစိတ္အပိုင္းေတြပဲလို႔ သူတို႔က ျမင္ၾကပါတယ္။

မိုးျပာဦးဉာဏရဲ႔ ပစၥဳပၸႏၷကမၼဗုဒၶဘာသာဆိုတာ (၁) ေရွးဘဝေနာက္ဘဝစတာေတြကို မယူမစြဲ ထည္႔သြင္းမစဥ္းစားပဲနဲ႔ (၂) လူမွာျဖစ္ပြားတဲ့ ကိေလသာနဲ႔ကမၼအမႈေတြနဲ႔ (၃) အဲဒါေတြက ျဖစ္ေပၚလာေစတဲ့အက်ိဳးဝိပါက္ေတြ ၃၁ဘံု သတၱဝါအသြင္ေတြကို ဒီ ပစၥဳပၸန္ဘဝခႏၶာရဲ႔ ေဘာင္အကန္႔အသတ္ထဲမွာပဲ ေပၚလြင္လာေအာင္ရႈျမင္ရင္း (၄) လြန္က်ဴးတဲ့ကံအမွားေတြ (ကာမ ရူပ အရူပ အစြဲေတြ) မျဖစ္ပြားေအာင္ မိမိကိုယ္ကို သမၼာတဲ့အယူအျမင္ အေတြးအႀကံ အေျပာအဆို အလုပ္အကိုင္ ေနထိုင္သက္ဝင္မႈႀကိဳးစားမႈ သတိတရားရွိမႈနဲ႔ တည္ၾကည္မႈတို႔ ကိုပြားၿပီးေတာ့ (၅) အစြန္းလြတ္တဲ့လူ လူသားပကတိနဲ႔အတူဆံုး သာမညလူ ၿငိမ္းခ်မ္းျဖဴစင္ရိုးသားေျဖာင့္မတ္တဲ့လူ (အရိယာ)အျဖစ္ လြတ္ေျမာက္ရွင္သန္ေနထိုင္ႏိုင္ေရးပန္းတိုင္ကို ဦးတည္ေစတဲ့လူမႈဒႆန တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအယူအဆ ဒႆနကို ေဟာေျပာျခင္းဟာ ေထရဝါဒရဲ႔ ဘဝအသေခ်ၤ ကမၻာအသခ်ၤာနဲ႔ စၾကဝဠာကုေဋတစ္သိန္းခ်ီတဲ့အယူအဆေတြကို ဖ်က္ပစ္တယ္ဆိုတာက အမွန္ပါပဲ။ အယူအဆ တစ္ခုက အျခားအယူအဆတစ္ခုကို ဖ်က္ပစ္တယ္ဆိုတာ မဆန္းေၾကာင္းဆိုခဲ့ပါၿပီ။ မဟာယာနဟာ ေထရဝါဒကို ပံုႀကီးခ်ဲ႔ထားတာလို႔ဆိုရင္ ပစၥဳပၸႏၷကမၼဗုဒၶဘာသာက ေထရဝါဒကို ပစၥဳပၸန္ဘဝခႏၶာရဲ႔ ေဘာင့္အကန္႔ထဲမွာဝင္ေအာင္ အက်ဥ္းခ်ံဳပပစ္လိုက္တယ္လို႔ ျမင္နိုင္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ တစ္ခ်ိဳ႔ ေထရဝါဒီေတြဟာ ပစၥဳပၸႏၷကမၼဗုဒၶဘာသာဘက္ကို ကူးေျပာင္းေရာက္ရွိသြားၾကတာဟာ မဆန္းဘူးလို႔သာ ဆိုရမယ္။
အေမရိကန္စိတ္ပညာရွင္ ေဒါက္တာဝီလ်ံဂ်ိမ္းစ္က လူေတြကို စိတ္ႏုသမား(Tender-minded) နဲ႔ စိတ္ရင့္သမား(Tough-minded) ရယ္လို႔ ႏွစ္မ်ိဳးခြဲတယ္။ စိတ္ႏုသမားေတြက ရုပ္လြန္သဘာဝေတြနဲ႔ တကၠိကဆန္တာေတြကို ယံုၾကည္ၾကတယ္ စိတ္ရင့္သမားေတြကေတာ့ လက္ေတြ႔ဆန္မႈနဲ႔ယုတၱိနည္းက်မႈဖက္ကို ပိုအေလးေပးၾကတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒီေတာ့ စိတ္ရင့္သမားေတြတစ္ခ်ိဳ႔ဟာ ဘာသာမဲ့ေတြ ျဖစ္သြားၾကသလို ပစၥဳပၸႏၷကမၼဗုဒၶဘာသာလို လက္ေတြ႔ေဘာင္ထဲမွာပဲေနတဲ့ ဒႆနအျမင္ေတြကို လက္ခံၾကတာ သဘာဝက်တယ္လို႔ ဆိုႏိုင္တယ္။

ေနာက္ထပ္ ျမင္ေတြ႔ေနရတဲ့ စြပ္စြဲခ်က္တစ္ခုလည္းရွိတယ္။ အဲဒါကေတာ႔ ဦးဉာဏဟာ သူမ်ားဘာသာကိုခိုးယူတယ္ဆိုတာမ်ိဳးေျပာတာ ၾကားရတယ္ဆိုေတာ့ ဒါ မဟုတ္ပါဘူးလို႔ ဆိုခ်င္တယ္။ ဦးဉာဏဟာ ငယ္ရြယ္စဥ္ကတည္းက ကိုရင္ေလးဘဝနဲ႔ ေထရဝါဒရဟန္းေတာ္တစ္ပါး ျဖစ္လာတဲ့အထိ ၁၅ ဝါေလာက္ ေထရဝါဒသာသနာ့ေဘာင္မွာ ေနခဲ့တယ္။ သူေလ့လာခဲ့တာလည္း ပါဠိပိဋကတ္နဲ႔ေထရဝါဒဆိုင္ရာ စာေပေတြပဲျဖစ္တယ္။ ပါဠိပိဋကတ္ေပၚမွာေလ့လာရင္း ဘုရားရွင္ရဲ႔အျမင္အစစ္လို႔ သူ အနက္ဖြင့္ဆိုမိတဲ့သေဘာတရားသစ္တစ္ခုကို သူေတြ႔ရွိခဲ့စဥ္က သူဟာ ဂိုဏ္းသစ္တစ္ခုတည္ေထာင္ဖို႔ စိတ္ကူးမရွိပါဘူး။ သူ႔ မိဘရိုးရာေထရဝါဒဟာ ဘုရားေဟာနဲ႔လြဲေနၿပီလို႔ သူျမင္ၿပီး ဒါေတြကိုု ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ပဲ ႀကိဳးစားခဲ့တာျဖစ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီလို မလုပ္ႏိုင္တဲ့အခါ လုပ္ဖို႔အခြင့္မသာတဲ့အခါ မိမိဘာသာမိမိရပ္တည္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ရတာပဲ ျဖစ္တယ္။ အဲေတာ့ သူ႔ ကို တရားခိုးယူတယ္လို႔ဆိုမယ့္အစား ေထရဝါဒကို မျပဳျပင္ႏိုင္ခဲ့သူလို႔သာ ဆိုရမယ္။ သူ႔ အယူအဆေတြဟာ ပါဠိပိဋကတ္ကိုအေျခခံေပမယ့္ ေထရဝါဒရဲ႔ အနက္ဖြင့္ဆိုခ်က္ေတြကိုလက္မခံတဲ့အတြက္ ေထရဝါဒနဲ႔ လမ္းခြဲထြက္ တယ္လို႔ပဲဆိုႏိုင္ၿပီး ေထရဝါဒရဲ႔ ဂိုဏ္းကြဲတစ္ခုမဟုတ္ဘူးလို႔ ဆိုရပါလိမ့္မယ္။ မည္သူမဆို ပါဠိပိဋကတ္ကို ေလ့လာဆန္းစစ္ၿပီး မိမိရဲ႔ ကိုယ္ပိုင္နားလည္သိျမင္မႈနဲ႔ အနက္ဖြင့္ရင္ ေထရဝါဒ မိုးျပာ စတာေတြနဲ႔မတူတဲ့ ေနာက္ထပ္ ဗုဒၶဘာသာအသစ္တစ္မ်ိဳးကို ရရွိဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ မိုးျပာဦးဉာဏရဲ႔ ပစၥဳပၸႏၷကမၼဗုဒၶဘာသာဆိုတာ ဘာသာတရားတစ္ခုထက္ ဗုဒၶရဲ႔ပါဠိပိဋကတ္ကိုအေျခခံတဲ့ လူမႈဒႆနတစ္ခု ဘဝရွင္သန္ေနထိုင္မႈအတတ္ပညာတစ္ခု လြတ္ေျမာက္ျခင္းလမ္းတစ္ခုလို႔သာ ဆုိႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ေနာက္ဆံုးၾကားမိတဲ့ ဦးဉာဏရဲ႔ေဟာေျပာခ်က္ထဲမွာလည္း ဒီလို အသင္းအဖြဲ႔ပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ပဲ ဆက္လက္ရပ္တည္သြားမယ္လို႔ သိရွိရပါတယ္။

ပစၥဳပၸႏၷကမၼဗုဒၶဘာသာရဲ႔ အယူအဆေတြအားလံုးကို လက္မခံေပမယ့္ ေထရဝါဒတရားေဟာဆရာေတြက ညႊန္ျပဖို႔လစ္လပ္ေနတဲ့ မ်က္ေမွာက္ဘဝရဲ႔ ပကတိတန္ဖိုးနဲ႔ လူရဲ႔ရိုးသားျဖဴစင္ေျဖာင့္မတ္မႈရဲ႔တန္ဖိုးေတြကို ေဖာ္ထုတ္ဦးစားေပးလာတဲ့အတြက္ ပစၥဳပၸႏၷကမၼ ဗုဒၶဘာသာဟာ အနာဂတ္ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႔ အေတြးအေခၚအယူဝါဒရႈခင္းမွာ တစ္ေထာင့္တစ္ေနရာကေန အလွဆင္ေပးႏိုင္မဲ့ ေလာကအက်ိဳးျပဳ ဒႆနတစ္ရပ္လို႔ ရႈျမင္မိပါေၾကာင္း တင္ျပအပ္ပါတယ္။
(စာၾကြင္း။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာကို သက္ဝင္ယံုၾကည္က်င့္ႀကံေနတဲ့ ဘာသာေရးဗဟုဝါဒီ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေထရဝါဒ မိုးျပာ အပါအဝင္ လူသားရဲ႔ လြတ္ေျမာက္ၿငိမ္းေအးမႈ ကို လမ္းညႊန္သင္ျပေနတဲ့ ဘာသာဓမၼတရား ေတြ အားလံုး ကိုလည္း တန္းတူ ေလးစားျမတ္ႏိုးသူ ဘာသာလြတ္ဝါဒီတစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။)
January 28, 2016

0 comments:

Post a Comment