ပဥၥမံတပ္သား/သူ႔လူကိုယ့္ဘက္သား
(ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္)
အေရးကိစၥတစ္ခုမႇာ
တစ္ဖက္ကေနတယ္၊ ဟန္ေဆာင္ၿပီး ဆန္႔က်င္ဘက္ကို အားေပးတဲ့သူဆိုတဲ့အဓိပၸာယ္နဲ႔လည္း
သံုးလာတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အခု အေျခအေနနဲ႔ေျပာရမယ္ဆိုရင္
. . . ဒီမိုကေရစီကိုလိုလားဟန္ေဆာင္ၿပီး ဒီမိုကေရစီစကား မ်ားမ်ားေျပာၿပီး၊
တိတ္တဆိတ္က်ိတ္ၿပီး ဒီမိုကေရစီပ်က္စီးရာပ်က္စီးေၾကာင္းလုပ္တဲ့သူေတြဟာ . .
.ပဥၥမံတပ္သား Fifth Columnist ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္ . . .
ပဥၥမံတပ္သား။ အေရးကိစၥတစ္ခုကို အမ်ားအက်ဳိးအတြက္
အမ်ား စုေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကရာမႇာ သူ႔လူကိုယ့္ဘက္သားလုပ္ၿပီး ဝင္ေရာက္
ဖ်က္ဆီးတဲ့လူကို ေခၚတယ္။ သူ႔လူကိုယ့္ဘက္သားဆိုတဲ့စကားက သေဘာမိတယ္။ လူကေတာ့
သူ႔လူပဲ၊ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္ဘက္မႇာ ေနတယ္။ ကိုယ့္လူဟန္ေဆာင္ေပးတယ္။ ၿပီးေတာ့ မသိေအာင္
ကပ်က္ယဖ်က္လုပ္တယ္။ အေႏႇာင့္အယႇက္ေပးတယ္။ ေနာက္ဆံုး လုပ္ငန္းႀကီး တစ္ခုလံုးကိုလုပ္မရေအာင္
ဖ်က္ဆီးတယ္။
ဒီလိုလူေတြဟာ ပရိယာယ္ႂကြယ္တယ္။ ပါးနပ္တယ္။
လူရည္လယ္တယ္ ေခၚရမႇာေပါ့။ သူတို႔ဟာ ရန္သူဘက္က(ဝါ)တစ္ဖက္ကျဖစ္တယ္ ဆိုတာ
မရိပ္မိေအာင္ မသိေအာင္ေနတယ္။ အေနအထိုင္ သိပ္သည္းတယ္။ စကား ႂကြယ္တယ္။ တစ္ဖက္ကို
ဘယ္ေလာက္မုန္းတီး ဆန့္က်င္ေၾကာင္း (အမႇန္ေတာ့ အဲ့ဒီ တစ္ဖက္ဟာသူ႔ဘက္) ဒီဘက္ကို
ဘယ္ေလာက္ေလးစားခ်စ္ခင္ေၾကာင္း (အမႇန္ေတာ့ ဒီဘက္ဆိုတာ သူနဲ႔ဆန္႔က်င္ဘက္) ေတြကို
အာေဘာင္အာရင္းသန္သန္ ေျပာတတ္တယ္။
အဲဒီလိုလူမ်ဳိးေတြဟာ မ်က္ႏႇာခ်င္းဆိုင္
တိုက္ခိုက္ေနရတဲ့ရန္သူထက္ ပိုေၾကာက္စရာ ေကာင္းတယ္။ အဲ့ဒီ သူ႔လူ ကိုယ့္ဘက္သား
ပဥၥမံတပ္သားဆိုတာ အလြန္ အႏၲရာယ္ႀကီးပါတယ္။
ပဥၥမံတပ္သားဆိုတဲ့စကားကို ဘယ္သူ စတင္
ျပန္ဆိုသံုးစြဲခဲ့သလဲ မသိပါ။ စိတ္အထင္ေတာ့ ဟိုတုန္းက သတင္းစာဆရာႀကီး
တစ္ေယာက္ေယာက္၊ ဂ်ာနယ္လစ္ႀကီး တစ္ေယာက္ေယာက္ ျဖစ္လိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္။ ေလးစားဖို႔
ေက်းဇူးတင္ဖို႔ေကာင္းပါတယ္။ ႏိုင္ငံႀကီးေတြမႇာေတာ့ အေရးပါတဲ့ စကားလံုးအသစ္တစ္လံုး
ထြက္ေပၚ လာတယ္ဆိုရင္ ဘယ္တုန္းက ဘယ္သူက စသံုးခဲ့တယ္ဆိုတာ အဘိဓာန္ႀကီးေတြမႇာ
မႇတ္တမ္းတင္ထားတတ္ၾကတယ္။ ေက်ာင္းသံုးအဘိဓာန္မ်ဳိးမႇာေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့။ OED လို
အဘိဓာန္ႀကီးေတြမႇာ ေတြ႔ရတတ္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီမႇာလည္း တစ္ေန႔ေတာ့ ျဖစ္လာမႇာေပါ့။
ဒီစကားလံုး ျဖစ္ေပၚလာပံုအက်ဥ္းေလာက္ေျပာရရင္
. . .
၁၉၃၆ ခုႏႇစ္ ဝန္းက်င္ေလာက္မႇာျဖစ္တဲ့
စပိန္ႏိုင္ငံ ျပည္တြင္းစစ္အျဖစ္ပ်က္က စေျပာရမယ္။ ေနာင္အခါ အာဏာရႇင္အျဖစ္ေက်ာ္ၾကားလာတဲ့
ဖရန္ကို အမ်ိဳးသားေရးဝါဒီေတြနဲ့ စပိန္ ဘုရင့္ႏိုင္ငံေတာ္နဲ႔ ပဋိပကၡျဖစ္ၾကတယ္။
ဖရန္ကိုရဲ႔အမ်ဳိးသားေရးဝါဒီတပ္ေတြကိုဦးစီးတဲ့ စစ္သူႀကီး Mola မိုလာဆိုတာ ရႇိတယ္။ ဒီစကားလံုးက
စစ္သူႀကီး မိုလာ စတင္သံုးစြဲခဲ့တဲ့စကားလံုးျဖစ္တယ္။ စပိန္ ေနျပည္ေတာ္ Madrid ကို
စစ္သူႀကီး မိုလာက ဝိုင္းရံပိတ္ဆို႔ တိုက္ခိုက္တယ္။ စစ္ေၾကာင္းႀကီးေလးေၾကာင္းနဲ႔ ဝိုင္းရံတိုက္ခိုက္တယ္။
အျပင္မႇာ စစ္ေၾကာင္းႀကီး ေလးေၾကာင္း ဝိုင္းထားသလို၊ အထဲမႇာလည္း ''ပဥၥမေျမာက္စစ္ေၾကာင္းႀကီး
Fifth Column" ရႇိေနတယ္လို႔ မုိလာကဆိုတယ္။ စစ္ေၾကာင္းႀကီးဆိုတာ Column လို႔
ေခၚတယ္။
ရန္သူ႔ၿမိဳ႔ေတာ္အတြင္းမႇာပဲ
စစ္ေၾကာင္းႀကီးတစ္ခုေလာက္မ်ားျပားတဲ့ သူလွ်ဳိေတြဒလန္ေတြ ျမႇဳပ္ႏႇံထားတယ္လို႔
ဆိုလိုတာ ျဖစ္တယ္။ ေနာက္ပိုင္းမႇာေတာ့ ကုိယ့္တိုင္းျပည္ကိုယ့္လူမ်ဳိးကို
သစၥာေဖာက္ၿပီး ရန္သူကို အားေပးအားေျမႇာက္လုပ္သူလို႔လည္း အဓိပၸာယ္ တြင္လာတယ္။
အေရးကိစၥတစ္ခုမႇာ တစ္ဖက္ကေနတယ္၊ ဟန္ေဆာင္ၿပီး ဆန္႔က်င္ဘက္ကိုအားေပးတဲ့သူဆိုတဲ့
အဓိပၸာယ္နဲ႔လည္း သံုးလာတယ္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ အခုအေျခအေနနဲ႔ ေျပာရမယ္
ဆိုရင္ . . . ဒီမိုကေရစီကိုလိုလား ဟန္ေဆာင္ၿပီး၊ ဒီမိုကေရစီ စကား မ်ားမ်ား
ေျပာၿပီး၊ တိတ္တဆိတ္ က်ိတ္ၿပီး ဒီမိုကေရစီ ပ်က္စီးရာပ်က္စီးေၾကာင္း လုပ္တဲ့သူေတြဟာ
. . . ပဥၥမံတပ္သား Fifth Columnist ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ရင္ဆိုင္ေတြ႔ေနရတဲ့ ရန္သူထက္ ပို
ေၾကာက္စရာေကာင္းပါတယ္။
ေနာက္ေက်ာကို ဓားနဲ႔ထိုးတယ္ဆိုတဲ့စကား
ရႇိတယ္။ ပဥၥမံတပ္သားေတြက ေနာက္ေက်ာလည္း ဓားနဲ႔ထိုးတယ္၊ ေတြ႔ရာႀကံဳရာ ေနရာမေရြး
လစ္ရင္ လစ္သလို ဓားနဲ႔ထိုးမယ့္လူေတြ ျဖစ္တယ္။ သိပ္ သတိထားရပါမယ္။ အထူးသျဖင့္
ႏိုင္ငံေရးမႇာ လႈပ္ရႇားမႈျပင္းထန္လာတဲ့အခ်ိန္တိုင္း ႐ႈပ္ေထြးတဲ့အေျခအေနကို
အခြင့္ေကာင္းယူၿပီး ပဥၥမံေတြ လႈပ္ရႇားတတ္ၾကတယ္။
သိပ္မၾကာေသးခင္ကပဲ ေဆာင္းပါးတစ္ေစာင္
ဖတ္လုိက္ရတယ္။ ၂၂-၈-၂ဝ၁၂ ေန႔ထုတ္ Newday News သတင္းဂ်ာနယ္မႇာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဆာင္းပါးရႇင္ထြန္းေဇာ္ေဌးရဲ႕
'မဖဲ့မေစာင္း ကိုယ့္လမ္းေၾကာင္းမႇာ'ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးျဖစ္ပါတယ္။
အခု ကြၽန္တာ္ေျပာေနတဲ့ ပဥၥမံတပ္သားအႏၲရာယ္နဲ႔
သက္ဆုိင္ေနပါတယ္။ ေဆာင္းပါးရႇင္ဟာ ႏုိင္ငံေရးအေတြ႔အႀကဳံရႇိတဲ့သူ တစ္ေယာက္ပါပဲ။
ကြယ္လြန္သူ ဒႆနိကပါေမာကၡ ဦးသိန္းဇံ (ဆရာနႏၵာသိန္းဇံ)ရဲ႕ တပည့္ရင္းတစ္ေယာက္လို႔
သိရတယ္။
၈၈ လႈပ္ရႇားမႈႀကီးအတြင္းက သူ႔ဆရာ နႏၵသိန္းဇံက
သူ႔ကိုေခၚၿပီး စာရြက္တစ္ရြက္ ေပးတယ္၊ အရစၥတိုတယ္ Aristotle ရဲ႔က်မ္းစာထဲက
ေကာက္ႏုတ္ စာသားတစ္ပုဒ္ျဖစ္တယ္။ သူ႔တပည့္ရင္း(ေဆာင္းပါးရႇင္ထြန္းေဇာ္ေဌး)ကို
ဒီစာရြက္ေပးလုိက္ျခင္းဟာ လတ္တေလာ ျဖစ္ပြားေနတဲ့လႈပ္ရႇားမႈမႇာ ပညာရႇင္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔
ထည့္ဝင္သည္ပိုးအက်ဳိးျပဳ contribute လုပ္လုိက္တာပါပဲ။
အဲဒီေကာက္ႏုတ္ခ်က္စာရြက္မႇာ ေရးထားတာက
''လူထုအုံႂကြမႈတစ္ခုေပၚေပါက္လာၿပီဆိုရင္ တစ္ဖက္က လူေတြဟာ အာ႐ုံေျပာင္း သြားေအာင္
မဟုတ္မမႇန္ လုပ္ႀကံသတင္းေတြ ျဖန္႔တယ္၊ ပမာအားျဖင့္ ေရတြင္းေရကန္ေတြမႇာ အဆိပ္
ခတ္ထားတယ္၊ ဘယ္ေနရာမႇာ ဆူပူမႈေတြ၊ လုယက္မႈေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ လူထု အကာအကြယ္မဲ့ၿပီး
အခ်ိန္မေရြး ဒုကၡေရာက္သြားမယ္၊ လုံၿခဳံမႈေတြ မရႇိေတာ့ဖူး စသည္ျဖင့္ ဝါဒျဖန္႔တယ္။
ေနရာအႏႇံ႔အျပားမႇာ ျပႆနာေတြ အခက္အခဲေတြ မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးတတ္ၾကတယ္၊ ဘယ္ေနရာမႇာျဖင့္
လူေတြ ေခါင္းျဖတ္သတ္ေနၾကၿပီ၊ မႀကဳံဘူးေအာင္ ရက္စက္ေနၾကၿပီ စသည္ျဖင့္လည္း
ေၾကာက္ေအာင္ ေျခာက္တတ္ၾကတယ္။ အုပ္စုိးသူေတြဟာ ျပည္သူလူထုရဲ႔အုံႂကြမႈ
အေၾကာင္းရင္းေတြကို ေျဖရႇင္းမေပးႏုိင္တဲ့အတြက္ လူထုကို အာ႐ုံေျပာင္း လမ္းေၾကာင္းလႊဲေပးတာမ်ဳိးပဲ
ျဖစ္တယ္။ ဒါေတြဟာ တစ္ဖက္ကလူေတြရဲ႕ ပဥၥမံနည္းလမ္းေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာနႏၵာသိန္းဇံ(ကြၽန္ေတာ္တို႔ကေတာ့
ဇံႀကီးလို႔ ေခၚတယ္) ရဲ႔ တာဝန္ေက်မႈတစ္ခု ျဖစ္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။
အေတြ႔အႀကဳံအရေျပာရရင္ ဆိုၾကပါစို႔၊
စီတန္းလႇည့္လည္ ဆႏၵျပပြဲဆိုပါေတာ့။ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း စနစ္တက် တန္းစီခ်ီတက္ၾကတယ္၊
ေႂကြးေၾကာ္သံကပ္ျပားေတြ ေထာင္ၿပီး ကုိင္လာၾကတယ္၊ ေႂကြးေၾကာ္သံေတြ အတုိင္အေဖာက္
ေႂကြးေၾကာ္လာၾကတယ္။ စုရပ္ တစ္ေနရာ ေရာက္တဲ့အခါ စကားေျပာမယ္၊ အဆုိတင္သြင္းမယ္၊
ေထာက္ခံမယ္၊ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်မယ္၊ ၿပီးရင္ ေႂကြးေၾကာ္သံေတြနဲ႔႐ုပ္သိမ္း လူစုခြဲမယ္။
ဒါဟာ ျဖစ္႐ိုးျဖစ္စဥ္ လုပ္႐ိုးလုပ္စဥ္ ခ်ီတက္ပြဲ၊ ဆႏၵျပပြဲပါပဲ။
အဲဒီမႇာ တန္းစီသူေတြနဲ႔အတူလုိက္ပါလာတဲ့
သူ႔လူကိုယ့္ဘက္သား ပဥၥမံေတြက မဖြယ္မရာ ေအာ္ဟစ္တာတို႔၊ ေဘးက ရပ္ၾကည့္ေနတဲ့ လူေတြကို
မဖြယ္မရာလုပ္ျပတာတို႔၊ ရန္ျဖစ္တာတို႔၊ ေဘးမႇာရပ္ထားတဲ့ ေမာ္ေတာ္ကား၊ လမ္းေဘးေစ်းဆုိင္ကေလးေတြကို
ကန္ေက်ာက္တာ၊ အုတ္ခဲနဲ႔ထုတာ၊ ဖ်က္ဆီးတာ၊ ေနာက္ဆုံးအဆင့္ေစ်းဆုိင္ေတြကို ဝင္လုယက္တာေတြ
လုပ္တတ္ၾကတယ္။ ဆႏၵျပပြဲ စီတန္းလႇည့္လည္ပြဲကို သ႐ုပ္ပ်က္ေအာင္ လုပ္တာပဲ။
ရႇင္းရႇင္းေလးပဲ၊
အဲဒီလိုလုပ္တဲ့သူေတြဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္
အခေၾကးေငြေပးၿပီးေခၚထားတဲ့ . . . ကေလကေခ်၊ အေျခမဲ့အေနမဲ့လူေတြ ျဖစ္တတ္ၾကတယ္၊
မာ့စ္ဝါဒရဲ႔ဖခင္ႀကီး ကားလ္မာ့စ္ Karl Marx
က . . . ဒီလိုလူမ်ဳိးေတြကို Lumpen လူတန္းစားလို႔ေခၚတယ္၊ လူ႔ေလာကကို
ဘာမႇေကာင္းက်ဳိး မေပး၊ ဖ်က္ဆီးတတ္တဲ့ ကေလကေခ်လူတန္းစားေတြ ျဖစ္တယ္၊ မာ့စ္ကေတာ့
လူ႔ေလာကရဲ႔အမႈိက္ေတြလို႔ေတာင္ ေခၚခဲ့တယ္၊ ေတာ္လႇန္ေရးကိုဖ်က္ဆီးမယ့္လူေတြလို႔
သတ္မႇတ္ခဲ့ဖူးတယ္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒီမိုကေရစီေရးလႈပ္ရႇားမႈေတြ
မႇာလည္း ဒီလို ပဥၥမံတပ္သားေတြ ရႇိႏုိင္တယ္။ ရႇိေနတယ္၊ ဒီမိုကေရစီ လႈပ္ရႇားမႈေတြကို
အခု ေျပာခဲ့သလို အတြင္းကဝင္ၿပီး သ႐ုပ္ပ်က္ေအာင္လုပ္ေတာ့ တစ္ဖက္က အကြက္ဝင္သြားတယ္။
ဘာအကြက္လည္းဆိုရင္ . . . မင္းတို႔ ဆႏၵျပပြဲေတြဟာ စည္းမရႇိ ကမ္းမရႇိ ပရမ္းပတာေတြ၊
လူအမ်ားအေႏႇာင့္အယႇက္ ျဖစ္တယ္၊ စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းရမယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပ ခ်က္နဲ႔
ဆႏၵျပခ်င္ရင္ ေလွ်ာက္လႊာတင္ခြင့္ျပဳမိန္႔ေတာင္းရမယ္၊ လူ ဘယ္ႏႇေယာက္ပါမယ္၊
ဘာေတြေျပာမယ္၊ ေႂကြးေၾကာ္သံေတြ ေရးတင္ ရမယ္၊ စီတန္းလႇည့္လည္ရင္လည္း ဘယ္လမ္းက
သြားမယ္၊ ဘယ္မႇာဆုံးမယ္ စသည္ျဖင့္ အေသးစိပ္စည္းကမ္းေတြ ထုတ္လာတယ္၊ ခ်ဳပ္ခ်ယ္လာတယ္။
ပညာသားပါပါနဲ႔ ႏႇိပ္ကြပ္ပိတ္ဆို႔ လာတတ္တယ္၊
တကယ္ေတာ့ လူတုိင္းလူတုိင္း လြတ္လြတ္လပ္လပ္
ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ စုေဝးခြင့္ရႇိတယ္။ (အပုိဒ္ ၂ဝ၊ အပုိဒ္ခြဲ ၁) လူတုိင္း လူတုိင္းဟာ
မိမိဆႏၵကို လြတ္လပ္စြာထုတ္ေဖာ္ျပသခြင့္ ရႇိတယ္။ (အပုိဒ္ ၁၉) လို႔ ကုလသမဂၢ
လူ႔အခြင့္အေရးေၾကျငာစာတမ္းမႇာပါၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။
ပိုဆိုးတာက ပိုအႏၲရာယ္ႀကီးတာက ဒီလို
ရႇိပါတယ္။ ဆိုၾကပါစို႔။ စကားပမာ ေျပာတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒီမိုကေရစီ
ဘက္ေတာ္သား၊ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုေတြထဲမႇာ အေတြ႔အႀကံဳမ်ားတဲ့သူေတြ ရႇိတယ္။
ႏိုင္ငံေရးမႇာ ၁ ၊သမၻာ ၂၊ ဝါ ႀကီးတဲ့သူေတြ ရင့္က်က္သူေတြ ရႇိတတ္ၾကပါတယ္။
အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ဒီမိုကေရစီအေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္း ေျပာတတ္တယ္။ မ်ားမ်ား
ေျပာၾကတယ္။ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ေျပာတတ္ၾကတယ္။ အေဟာအေျပာမႇာ ေရႇ႔တန္းေရာက္တယ္။
တကယ့္အေရးႀကံဳလာရင္၊ က်ဥ္းထဲက်ပ္ထဲ က်လာရင္ သူတို႔မရႇိေတာ့ဘူး။ အေျခအေနေကာင္းရင္
ျပန္ေပၚလာၿပီး ဒီမိုကေရစီအတြက္ ဘယ္လိုလုပ္မယ္ ဘယ္လိုကိုင္မယ္ မိုးတစ္လံုး
ေလတစ္လံုးေျပာၾကျပန္ေရာ။ အဲဒီလုိ လူေတြက ပိုအႏၲရာယ္ ႀကီးတယ္။
ဒီမိုကေရစီ အဝန္းအဝိုင္းထဲမႇာေနၿပီး
သိမ္သိမ္ေမြ႔ေမြ႔ ပါးပါးနပ္နပ္နဲ႔ ကိုယ့္လမ္းေၾကာင္း မေသြဖည္သြားေအာင္
လုပ္တတ္ၾကတယ္။ သမၻာကလည္း ရင့္ေနၿပီ၊ ဝါကလည္း ႀကီးလႇၿပီ။ အေဟာေကာင္းအေျပာေကာင္း
(မေကာင္းလည္း စကားေတြ အမ်ားႀကီးေျပာတတ္) တဲ့ သူေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ ႐ိုးသားတဲ့ဒီမိုကေရစီဘက္သားေတြ
နားေယာင္သြားတတ္ၾကတယ္။ လမ္းေၾကာင္းမႇားေအာင္ ပါးပါးကေလး လုပ္တတ္ၾကတယ္။
ဒီလို ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း ပဥၥမံေတြပဲ။ ပိုတတ္ေတာ့၊
ပိုကြၽမ္းက်င္ေတာ့၊ ပို ေကာက္က်စ္ေတာ့ ကိုယ့္ဘက္မႇာ အထိနာတယ္ဆိုတာ သတိျပဳမိဖို႔
လြန္စြာ အေရးႀကီးပါေၾကာင္း ။ ။
0 comments:
Post a Comment